Elvis Predator a múlté: megjött Kalmi!

Hatalmas imidzsváltáson ment keresztül Horváth Kálmán. A debreceni köztudatban csak helyi {url:https://www.youtube.com/[email protected] Mansonként} emlegetett zenész levágatta a haját, kidobta fekete pólóit, és szólóprojektbe kezdett.

Egyelőre még csak egy száma jelent meg október végén, a Feel The Freedom. Nagyrészt ő írt mindent, a zenét és a dalszöveget is, de mellette Palchuber Gábor, a {url:https://www.facebook.com/[email protected]} technikusa is belepiszkált egy kicsit a hangzásba.

Az új dal érezhetően pozitívabb és optimistább világot képvisel, mint a korábbi Predator számok. Ugyanakkor itt is fellelhető egyfajta társadalomkritika, úgyhogy ezek szerint Kálmán nem hagyott fel teljesen korábbi attitűdjével.

Hamarosan jön a többi felvétel is, terv szerint havonta egy. Zenei világukat tekintve rendkívül vegyes hangzású dalokra lehet számítani: a világzenétől kezdve, a jazz-en át egészen a mainstream pop-ig számos műfaji hatás tetten érhető lesz.

Mint elmondta, igazából sosem csak egy stílus érdekelte, zenei szempontból mindenevőnek tekinti magát. Több személyisége is van, ebből Predator csak az egyik – ugyanakkor úgy érzi, a Kalmi eddig a legőszintébb dolog, amit csinált.

{ribbon:[email protected]ünk:}
{image:geri-01.png}
{**Csende Gergő:**}

Klip nélkül: Nem csak debreceni szinten, hanem akár országos viszonylatban nézve is teljesen korrekt, fülbemászó rádiópop-szám. Kálmánnak egész jó érzéke van hozzá, hogyan kell egy dalt normálisan megírni erőltetett váltások és unalmas részek nélkül, hiszen eleve van egy tök jó flowja a számnak, amitől működik és egyben van. Még azok is elégedettek lehetnek, akik amúgy lenézik a “gépzenét”, hiszen ha jobban odafigyelnek, hallhatják, hogy a hangzás és az alapok milyen igényesen vannak kidolgozva. Ami pedig a stílusváltást illeti: elég, ha csak annyit mondok: régi és új Nine Inch Nails. Ott ugyanez történt, csak drogokkal.

Klippel: Egy katasztrófa. Annyira vállalhatatlan, röhejes és vérciki a videó minden perce, hogy szerintem a legelső magyarázat, ami mindenkiben felmerül, az, hogy biztos csak valami paródia az egész. Mivel azonban paródiának túl gyenge, később rá kell jönnünk, hogy a legtöbb dolgot, ami benne történik (például a mezőn ugrálást, vagy a Hollywood-tábla előtti pózolást), nagyon is komolyan gondolták az alkotók. Ezen a ponton Kálmit elkönyveljük egy debil, rosszul öltözött, béna műmájernek, kikapcsoljuk a videót, és odakommentelünk alá valami oltári nagy fikát – a számmal pedig nem is foglalkozunk többé. A klip nemcsak a számnak árt, de enyhén szólva megnehezíti Kálmán új stílusának befogadását is.

{image:laci-01.png}
{**Dévai Laci:**}

Nem fogok ilyen apró dolgokon fennakadni, mint az angol kiejtés, vagy az, hogy a klip egyes elemei nagyon nem illenek a többihez, mert ez a dal magában simán elmenne egy közepes Compact Disco dalnak, ami magyar viszonylatban nem is olyan rossz, ugye? Szóval nekem nagyon bejött az alap, jól volt felépítve a dal, nekem tetszett. Kicsit lehetne több berregés, prüttyögés, mert én azokat nagyon szeretem, és ez a dal el is bírt volna több ilyet. A vokóderes rész sem volt rossz, pedig azzal nagyon el lehetett volna baszni.

{image:alex-02.png}
{**Alex:**}

Most attól eltekintek, hogy alapból hogyan viszonyulok szinte minden magyar előadóhoz. Egyáltalán nem rossz, ráadásul remélem jól szűrtem le a klipből, hogy ő most Marilyn Mansonból nem egy ilyen pénzes köcsöggé vált, csak ezt játszotta el egyfajta görbe tükröt mutatva a társadalomnak. A tipikus “limuzinnal megyek buliba, reggel meg az első buszt várom szarrá fagyva”-féle emberek remélem magukra ismernek. Ez az új dolog mindenképpen fogyaszthatóbb, mint az előző.

Read previous post:
2 millió Ft nyomravezetői díj jár annak, aki tud valamit a 22 éves fiú gyilkosáról
Pilótaképzés indul Debrecenben!
Close