Ezért töltik a KFC-ben a japánok a karácsonyt

Japánban az ünnepek szerves részét képezi az amerikai éttereláncban vásárolt vacsora eflogyasztása. Kelet-európai szemmel nézve talán kicsit furcsa lehet a japánok karácsonyi KFC-hagyománya, de meg kell értenünk, hogy náluk egy gőzőlgő Party Barell legalább olyan szentimentális ünnepi élményt okoz, mint nálunk egy tál forró halászlé, vagy egy szelet diós bejgli.

A japán karácsonyi KFC-zés mély társadalmi beágyazottságának megértéshez vissza kell utaznunk az időben egészen 1974-ig. Az étteremlánc ugyanis ekkor indította el a Kentucky Christmas nevű többfrontos médiakampányát, amely olyan sikeres lett, hogy 40 évvel a promóció után még mindig a köztudtaban van, sőt.

Gondoljunk csak bele, hogy a hetvenes években egy vállalat olyan sikeresen állt át egy agresszívebb terjesztési stratégiára, hogy a termékük bekerült a japán társadalom karácsonyhoz kötődő szokásrendszerébe. Még jobban leegyszerűsítve: egy jó médiakampány, egy ország fontos ünnepét meghatározó hagyománnyá tudott vállni. Zseniális és hátborzongató egyben.

De mit kínál már negyven éve a hírhedt Party Barrel? Hát semmi mást, mint három fogást, egy kompakt dobozban. Salátát, rántott csirkét, valamint egy kis desszertet.

Read previous post:
Soha nem találjátok ki, hogy hol van közel 1000 fős olvasótáborunk!

A rizikómentes mézeskalács recept

Close