Tartható diéta

Sok embert már a hideg ráz attól is, ha csak meghallja a diéta szót. Pedig a diéta valójában nem is olyan szörnyű, mint amilyennek sokan hiszik. Szerintem nincs az az ember, aki ha egészséges ételeket eszik, a rossz minőségű, műanyag kaják helyett, az ne kezdené magát jobban érezni a bőrében. Úgyhogy leírok egy egyszerű étrendet, hátha ez segít meghozni a kedvedet, hogy te is belekezdj az életmódváltásba vagy csak felkészülj a nyári bikiniszezonra.

Reggeli (édes): A zabkása ideális reggelire, hiszen előző este gyorsan össze tudod dobni és másnap már csak ki kell venned a hűtőből. A zabnak sok jótékony hatása ismert az egészségre, de a diétázók körében is kedvelt, ugyanis  jól telíti a szervezetet és fogyasztása után így csak sokára alakul ki éhségérzet. Könnyen feldobhatod egy kis gyümölccsel vagy akár egy kevés diabetikus lekvárral is.

Reggeli (sós): Reggelire szintén nagyon jó választás lehet egy teljeskiörlésű pirítós finom avokádókrémmel. Az avokádóban rengeteg vitamin, ásványi anyag található, és a benne lévő olajok segítenek a tápanyagok felszívódásában is. Én egy avokádóhoz 2 fokhagymagerezdet szoktam tenni, egy csipet sót és esetleg egy kevés borsot.

Ebéd: Sok fogyókúrázó unja már a csirkehús ízét, ezért nekik ajánlanám, hogy minden nap készítsék el maguknak másféleképpen. Például: serpenyőben érdemes elősütni egy kicsit a húst (sózva,borsozva), majd kivenni egy tepsibe. Közben a serpenyőben melegíts fel 2dl tejszínt, egy-egy evőkanálnyi dijoni mustárt, magvas mustárt, majd ajd hozzá egy nagy csipet tárkonyt. Ezután a szószban kicsit megforgatod a husit és mehet is be a sütőbe 20 percre 200 fokon. Köretnek leginkább a barna rizst vagy a hajdinát ajánlanám.

Ebéd: Az én egyik kedvenc ételem a lehető legegyszerűbb és leggyorsabb is egyben. Vegyél egy üveg zöld pestót, főzz egy adag tésztát (125g egy személyre), tegyél a tésztára 1-2 kiskanálnyi pestót, esetleg reszelj rá egy kis zsírcsökkentett sajtot és voilá! Kész is az ebéd.

Vacsora (sós): Vacsorára ehetsz egy kis salátát az ebédből megmaradt csirkehússal, vagy akár csak magában. Sokan szeretik az extrudált kenyereket is csirkemellsonkával, bár nekem az egy kicsit száraz. (Lehet kapni pizzás ízesítésű extrudált kenyeret is, ez még azoknak is ízlik, akik nem szeretik az ilyen száraz dolgokat. Egyébként ez nassolásnak se utolsó. )

Vacsora (édes): Ha inkább valami édes vacsorát szeretnél, akkor érdemes egy pár gyümölcsből salátát készítened vagy esetleg egy smoothie-t. (Csak simán összeturmixolsz egy-két gyümölcsöt és már szürcsölheted is. Ezt akár reggelire is lehet inni.)

Read previous post:
Amikor Az Idő Is Megáll: Óriás Oreo-s Torta!

Végre! Informális munkacsoport tárja fel a hajdú-bihari hungarikumokat

Close