Annyi a Volán-buszoknak?

Létszámhiány áll fent a MÁV-nál, teherfuvarozóknál, és már a Volán társaságoknál is, a sofőrök pedig továbbra is béremelést követelnek. Lázár János a július eleji Kormányinfón felvetette a “Volánok” és a MÁV összevonásának lehetőségét, és elmondta, hogy szerinte ez a probléma a kormány felelőssége.

A Közúti Közlekedési Szakszervezet tiltakozik a Volán társaságok és a MÁV összevonása ellen és béremelést követelnek. A szakszervezet azt írja, hogy mintegy 18 ezer munkavállalója van a Volán társaságoknak és nagyon keveset keresnek a buszvezetők, ráadásul a korkedvezményes nyugdíj lehetőségét is elvették a járművezetőktől.

Ahogy fentebb olvasható, a MÁV-nál is problémát jelent a szakmából való elvándorlás, Wáberer György Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületnek (MKFE) elnöke mintegy 6500 sofőr hiányára hívta fel a figyelmet, miközben kiderült, a Volán társaságoknál már a cégvezetés is elismeri:

Ha nem történik változás a képzésben és nem emelkednek a bérek, hamarosan nem lesz, aki vezesse a buszokat.

A szakszervezetet megdöbbentette a napokban Lázár János miniszter kijelentése, miszerint akár meg is szűnhetnek a „volánok”. Lázár János a július eleji Kormányinfón azt mondta, megszűnhetnek a Volán társaságok,

majd lesz helyettük a MÁV.

A KKSZ szerint nem jó érv a kormányzat részéről, hogy a kevés vasutas és a kevés buszvezető különálló problémáját egyetlen cégbe integrálva kellene megoldani és, hogy úgy kisebb lenne a gond. A KKSZ ezek után nem érti, hogyan akarják a döntéshozók 2017. január 1-ei piacnyitás előtt versenyképes helyzetbe hozni a Közlekedési Központokat.

Ezerkétszáz új busz is kellene úgy, hogy a járműbeszerzés még pályázati szakaszban sincs.

Elképesztő, hogy az illetékes minisztérium és Lázár János miniszter egyszerre beszél a problémáról, ám előbbi a Volán társaságok versenybe hozásáról beszél, utóbbi pedig a “megszüntetésről” nyilatkozik.

Magyarországon 24 Volán volt, megyénként általában egy, de néhol kettő vagy három. Az utóbbi években fokozatosan hét regionális szervezetbe vonták össze a cégeket.

A Volán járatai az egész országot behálózzák, a háromezer körüli település közül pedig tízes nagyságrendű az olyan, ahol nincs buszmegálló. A MÁV-Start ugyanakkor a települések mintegy egytizedét éri el, persze a lakosság zöme ezeken a területeken él.

A Volán társaságok tevékenységét azonban aligha lehet fölszámolni, ugyanis a magyar falvak nagy része nélküle közösségi közlekedés nélkül maradna Lázár János elmondása alapján. Valamilyen szervezeti átalakítás persze bekövetkezhet, a mostani végek eltűnhetnek, ha a kormányzat ezt akarná. De ez csak az egyik lehetőség, más verziók is vannak, ahogy a miniszter is mondta.

Via Origo.hu

Read previous post:
Heten sérültek meg a 4-es főúton történt újabb balesetben

Idős néni táskáját lopták el Berettyóújfaluban

Close